۱۳۹۵ آبان ۱۳, پنجشنبه

دربارهزیباسازی و بی فرهنگی درآرایش در کشور !

درمورد آرایش و وبی شعوری درآرایش در کشور !

خانم ها کشور38 میلیون نفر از افراد نزدیک به هشتاد میلیونی ایران را متشکل اند . زنان کشور در سال های ماقبل تحولات بسیاری را در مدل زیست خود تجربه کرده اند، روند اجتماعی شدن خانم ها در این چند سال سرعت بیشتری به خود گرفته است.

لوازم آرایش,مصرف لوازم آرایش ,خرید لوازم آرایشی

4. لوازم آرایش فقط برای ماهواره ها سود مالی ندارد بلکه اصل استفاده آنها در راستای اهداف ناهنجارانه آنها نیز می باشد. آنان آرایش را برای ترویج بی بند وباری و حیا زدایی به کار می گیرند.
در کنار تبلیغات، شبکه های ماهواره ای به طور خاص این هدف را مستقیم و غیر مستقیم، برنامه ریزی شده و نشده تبلیغ و ترویح می کنند آنها استفاده از آرایش را بی هیچ محدودیتی و به شکل افراطی الگو سازی می کنند الگویی که در غرب هم فراوانی ندارد مگر در قشرها و مکان هایی خاص که دور از شان زن مسلمان و ایرانی است.

5. آرایش چه محصول تبلیغات رسانه ای باشد چه محیط های عمومی استفاده بدون ضابطه آن برای یک فرد آسیب های فراوانی را به دنبال می آورد از ضررهای اقتصادی تا ناامنی های اجتماعی و ارزشی.
دخترانی که با هرگونه آرایش و پوشش نامتعارف در سطح جامعه حضور پیدا می کنند مورد آزار مردهای بی قید واقع می شوند نگاه ها بدان ها جنسی می شود و در سطح یک کالا ارزش خود را پایین می آورند.

6. اما این نوع استفاده از لوازم آرایش تنها مشکلات فردی برای مصرف کننده ندارد بلکه موجبات مشکلات اجتماعی و خانوادگی بسیاری را به دنبال دارد مانند روابط نامشروع و رابطه های بی قید و شرطی که میان دختران و پسران ایجاد می شود.
وضعیت آرایش، پوشش دختران نه تنها در به مرز انفجار رسیدن قوه جنسی جامعه اثر داشته است بلکه در از هم پاشیدگی نظام خانواده، افزایش خیانت و طلاق هم موثر بوده است.

7. سندروم خودنمایی امروز در جامعه ما غوغا می کند. دختران و پسران از هر راهی به دنبال راهی هستند که خود را به دیگران بنمایند و به رخ بکشند مارک گرایی و پوشش های خاص یکی از این راه است.
در کنار این موارد آرایش امروز از راه ها و عوامل تقویت و بروز این سندروم است که متاثر از شبکه های اجتماعی و ماهواره ها هستند خود نمایی که از ریشه های فسادهای فردی و اجتماعی است که بدان اشاره شد.

لوازم آرایش,مصرف لوازم آرایش ,خرید لوازم آرایشی

8. سرطان! بله پای سرطان به لوازم آرایش هم باز شده است لوازم آرایش ماهواره ای و قاچاقی که در جامعه مصرف می شوند جز سودجویی عده ای ماحصلی ندارند سودجویی که برای جامعه مصرف بیماری های پوستی و سرطان به دنبال دارند. آمارها می گویند بعضا تا 90 درصد از لوازم آرایش موجود در بازار قاچاق، غیر بهداشتی و چینی هستند.

9. گردش مالی ناشی از این محصولات تنها برای ماهواره ها و تولید کنندگان و دلالان آن نیست بلکه آرایشگاه های زنانه و حتی مردانه از این بازار و مصرف کنندگان سودهای عجیب و غریبی می برند گاهی نیز نقش بسزایی در پخش و تبلیغ لوازم آرایشی بیماری زا دارند.

10. مانکن های خیابانی خود ماهواره ای هستند برای ترویج بی بند و باری و استفاده از پوشش های خاص و لوازم آرایش در جامعه. مانکن هایی که گاهی برای اهداف اقتصادی و گاهی صرفا ضد فرهنگی آماده شده اند.
عده ای در پازل بازی این افراد در عرصه فرهنگ و مصرف گرایی خود آسیب می بینند و اگر می دانستند هیچ الگویی حتی از نوع آرایش و میزان استفاده آنان بر نمی داشتند.

11. پسرهایی با لب های پروتز کرده! آقایان هم وارد این حوزه شده اند. پسرهایی که آرایش می کنند یکی از طنزهای تلخ رسانه ها هستند. ضد هنجاری که قابل درک و پذیرش نیست .

پسرها در آرایش و استفاده از لوازم آن بیشترین شباهت را در سیر شبیه شدن به دخترها در آخر الزمان دارند برخی از پسرها به شکلی از این محصولات استفاده می کنند که شاید در سالیان نه چندان دور رقابت جدی را با زنان آغاز کنند!

 

12. ما به همه توصیه ها پیرامون آراستگی به ویژه درباره چگونه زیباتر شدن از هر زبانی توجه می کنیم اما غافل از توصیه های صریح اسلام در اینباره هستیم توصیه هایی که با توجه به ویژگی ها و نیازهای واقعی زنان و مردان بیان شده، از آسیب ها می کاهد و فواید فردی، اجتماعی و خانوادگی به دنبال دارد.
گردش مالی بالای ایران در استفاده از لوازم آرایش می توانست نشان خوبی باشد اگر در جای خود و صحیح مصرف میشد اما متاسفانه این آمار همراه با استفاده نامناسب از این لوازم است، استفاده هایی که آسیب های جسمی و روانی برای جامعه دارد اگر این استفاده مناسب باشد نه تنها زیان اقتصادی و فرهنگی نخواهد داشت بلکه می تواند موجبات تقویت خانواده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر